vineri, 5 decembrie 2014

Retele de socializare si tehnici de reclama- de prof. Bogdan Boroghina

Fa micutului tau un cadou de neuitat: ajuta-l sa devina al doilea Mark Zuckerberg

1. Retele de socializare: facebook si linkedin
Facebook este cea mai importanta retea de socializare din Romania, din
punct de vedere al numarului de membrii. De aceea, este important sa
aveti o pagina de prezentare a firmei. Trebuie sa aveti un cont de facebook
si sa fiti logat. Intrati pe http://www.facebook.com/pages/create.php.

In lista care apare selectati categoria la care va invadrati, de exemplu local
business daca aveti o afacere locala.
Completati toate campurile cerute, selectati "I agree" si dati click pe "Get
Started".
Uplodati o poza de profil, sugerati (Suggest) pagina tuturor prietenilor.
Cel mai important lucru: postati in fiecare zi, folosind in post cuvintele
cheie folosite de dvs. Pentru site.

Linkedin
Trebuie mentionat ca firme mari ca Petrom sau Romtelecom, au pagini pe LinkedIn. De ce LinkedIn? Este cea mai mare retea de socializare profesionala din lume si din Romania. Daca dati o cautare pe Google dupa numele meu: “boroghina bogdan”, observati ca rezultatul de pe Linkedin apare primul. Iar in textul descrierii de pe Google, apare “profesor la www.cursuriploiesti.ro”.

Cum va faceti cont? Nu trebuie decat sa intrati pe site-ul retelei LinkedIn, sa completati datele de inregistrare de pe prima pagina si sa apasati butonul „Join Now”. Apoi, veti fi dus la pagina in care va veti putea alege setarile. Cand ati terminat, apasati butonul „Save Settings”.

Update status frecvent. Bineinteles, folositi statusuri profesioniste. Alaturati-va unor grupuri. Mai ales la inceput, nu va grabiti sa creati propriul grup pe LinkedIn. Intr-o prima faza, alaturati-va unora deja existente. Alegeti-le pe cele care se incadreaza in interesele dvs. si nu uitati sa fiti activ, pentru a lua legatura cu cat mai multi si a obtine cat mai multe informatii utile.

2. Update-uri site
Este foarte important sa faceti update-uri cat mai des sitului. Siturile de anunturi, care se schimba zilnic, sunt zilnic indexate de Google. De aceea, este foarte important sa facem update-uri in site cat de des posibil.

3. Blog si trimitere la Google
Faceti un blog pe blogger.com. Postati zilnic (scrieti) cate un articol, centrat pe un singur cuvant cheie. Presupun ca deja aveti un cont Google. Accesati http://www.google.com/webmasters/tools si logati-va cu adresa de mail si parola contului. Adaugati blog-ul dvs. Dati click pe butonul:Adaugati un site si introduceti
url-ul blog-ului. vostru. Dati click pe Continuati. Veti fi apoi directionati catre o pagina în care alegeti metoda prin care sa confirmati ca sunteti proprietarul blogului. Alegeti metoda:Eticheta HTML.

Copiati metaeticheta generata de Google deschideti alt browser intrati în
contul vostru Blogger -Sablon -Editati html si apoi pe Accesati. Gasiti tagul(este chiar la început) si imediat dupa el lipiti metaeticheta generata de Google -Salvati sablonul. Întoarceti-va în contul Google Webmasters si apasati butonul "Confirmati". Imediat ce ati facut aceasta, intrati pe http://pingler.com si dati un “ping” : introduceti url-ul blogului si click pe “Ping”. Acum sunteti cu siguranta
indexat de catre Google însa acest proces poate dura câteva zile.


4. Agregatoare de concursuri
Oamenii adora lucrurile gratuite. Faceti un concurs, premiile pot fi de exemplu un ebook. Promovati concursul pe agregatoarele de concursuri. Probabil ca concursul in sine nu va va aduce cumparartori prea multi, in schimb url-ul sitului dvs. va aparea in Google, deoarece Google indexeaza zilnic paginile mari de concursuri. Un exemplu este konkurs.ro

5. Realizarea unui ebook gratuit viral
Gasiti un subiect “fierbinte” legat de unul din cuvintele cheie folosite de dvs. De exemplu, fiind vorba de cursuri, eu am ales “Un copil de cinci ani invata programare”. Am gasit o metoda prin care un copil care nu stie sa scrie si sa citeasca poate invata elementele de baza ale programarii: prin povesti. Am dezvoltat aceasta sub forma unui ebook. Am scris ebook-l, am realizat o coperta atractiva si l-am trimis gratuit tuturor, l-am postat pe scribd.com, pe retelele de socializare. Ideea este ca cei interesati il vor trimite mai departe prietenilor, samd. Faceti un calcul simplu: de obicei regula este 20 x 20 x 20, adica 20 de oameni il trimit mai departe la 20, iar acestia la inca 20, etc. Rezulta din start, la o singura serie de trimiteri, 8000 de persoane care afla de dvs. Bineinteles, in paginile ebook-ului, nu uitati sa faceti referire la situl dvs. Ebook-ul meu l-am tradus si in engleza.

6. Realizarea unui joc gratuit viral (exemple de succes)
Un joc gratuit se poate realiza cu o multime de programe gratuite. Eu am ales: Game Maker, prin care se pot realiza jocuri “3D”. Realizati un joc gratuit si distribuiti-l. “Flappy Bird” a fost postat gratuit pe Googlesites. Pana sa fie interzis, aducea venituri de 50.0000 USD pe zi, numai din spatiul de reclama vandut de proprietar.

7. Anunturi gratuite in pagini cu PR mare
Postati saptamanal anunturi gratuite in pagini cu Page Rank mare, care sunt zilnic indexate de Google. Nu uitati ca in corpul anuntului, sa faceti referire la url-ul sitului dvs. Daca intrati pe pagina de mai jos, gasiti paginile cu PR>=4. Este bine sa va creati cont pe fiecare din acestea, desi nu este obligatoriu. Nu postati un anunt duplicat, deaorece Google adora diversitatea. Spuneti acelasi lucru, dar cu alte cuvinte.

8. Spoturi publicitare virale
Este o buna idee sa realizati mici filmulete pe care sa le postati pe youtube. Nu uitati la descriere si la etichete, sa introduceti cuvintele cheie ale dvs. Nu uitati sa le promovati. Eu am realizat un mic tutorial de Autocad, si care a avut deja peste 2300 de vizitatori din toata tara. Aproape 10% din ei au comandat un curs de autocad online, de pe pagina mea. Asta a insemnat incasari de peste 400 milioane lei vechi (200 comenzi x 240 lei), pentru un efort de o luna: creare si promovare. Spotul ruleaza in
continuare pe youtube si aduce venituri in continuare.

Intrati pe youtube, scrieti “100 most viewed videos in 2013”, si va faceti o
idee despre ceea ce cauta lumea pe youtube.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.