vineri, 5 decembrie 2014

Despre SEO, pentru toti cei care vor sa isi optimizeze paginile

Primul curs online din Romania de web design si programare web pentru copii. Fa copilului tau un cadou de neuitat

Ce este SEO?


Notiunea de SEO a aparut in anii 90. Este acronim de la Search Engine Optimization, adica optimizare pentru motoarele de cautare. A aparut asadar o noua stiinta, ce are drept scop marirea traficului calitativ al unui site. De ce calitativ?
In loc de 1000 de vizitatori din care doar 5 sunt interesati cu adevarat de continutul sitului, se prefera 100 de vizitatori din care 10 se declara interesati de continut, adica o rata de conversie de 10% (rata de conversie calculata ca raport procentual intre numarul de vizitatori si numarul celor care au o actiune dupa ce viziteaza situl: cumpara ceva, ne recomanda, se aboneaza la un news letter, downlodeaza un soft chiar
si gratuit, etc).

Optimizarea in sine este de doua tipuri:

1. Optimizarea interna, numita si on-site optimizare – in care optimizarea sitului de face direct in pagina, si priveste: scrierea conforma a titlurilor si descrierilor,
eliminarea erorilor, îmbunatatirea vitezei de încarcare a paginii, folosirea cu moderatie a reclamelor etc (cel mai bine deloc). 2. Optimizarea externa numita si off-site optimizare – în care promovarea nu tine în mod direct de SEO, ci se refera la performanta si popularitate, iar drept exemple pot servi: numarul si calitatea legaturilor catre pagina analizata, numarul de interactiuni sociale (Facebook like, share, comment, Tweet, +1 etc.), credibilitatea si autoritatea surselor.

Pe scurt, SEO este stiinta. Aceasta stiinta presupune efectuarea unor operatii precum:

-Analiza cuvintelor cheie, prioritizarea lor dupa importanta pentru situl nostru.
-Analiza concurentei si preluarea punctelor forte, dar în variante îmbunatatite.
-Evitarea site-urilor Flash, cu efecte sofisticate Javascript.


Concurenta se schimba in permanenta: apar noi competitori, dispar altii, cei existenti isi modifica strategia. Asta inseamna ca eforturile SEO nu se termina niciodata. Optimizarea nu se termina niciodata. Google este motorul de cautare folosit de marea
majoritate a utilizatorilor Internetului din intreaga lume, precum si de 87% dintre romani. In consecinta, Google va fi motorul de cautare analizat.
Peste 90% din cei care apeleaza la cautari pe Google, se opresc la prima, cel mult a doua pagina din rezultatele cautarii, si mai ales la rezultatele din pozitia superioara. Deci este determinant sa ne plasam pe prima pagina in partea ei superioara.
Exista doi algoritmi determinanti folositi de Google pentru clasarea paginii in rezultatele cautarii: Google Panda si Penguin.

Prezentarea algoritmilor Google Panda si Penguin.

Iata ce trebuie sa facem conform acestor doi algoritmi, pentru a ocupa o pozitie superioara.
Link-uri (sau ancore) -un site cu o ierarhie de linkuri cat mai clara. Fiecare pagina trebuie sa poata fi accesata din cel putin un link de tip text.
-oferiti o harta a sitului, astfel incat vizitatorul sa poata ajunge usor in oricare din paginile sitului.
-fiecare pagina trebuie sa contina un numar rezonabil de linkuri (adica nu foarte mare).
-fiecare ancora trebuie sa contina argumentul “title”.
-eliminati toate linkurile care nu duc nicaieri (catre
pagini inexistente).
-in nici un caz nu folositi schimburi de linkuri, decat daca paginile respective au un Page Rank suficient de mare si sunt din acelasi domeniu de interes cu situl
dvs.
-utilizati linkuri cu texte cat mai diferite intre ele.
-folositi argumentul “alt” in tagurile pentru imagini.


Informatie


Folositi in paginile sitului cat mai multa informatie.
Folositi deseori cuvintele cheie din tag-ul “keywords”
si “description”, dar nu abuzati de ele.
Eliminati pe cat posibil orice script Java, frame-uri sau
Flash-uri.
Creati continut “proaspat”, cu informatii cat mai utile.
Asigurati-va ca ati inclus un fisier “robots.txt”. Acest fisier va spune motoarelor de cautare ce pagini sa nu fie indexate.( documentatia completa pe http:
//code.google.com/web/controlcrawlindex/docs/faq.
html). Testati situl pe diverse browsere si asigurat-va ca apare corect in fiecare din acestea.
Google recomanda sa masurati periodic performanta sitului dvs. folosind Page Speed,YSlow, sau WebPagetest.
Utilizati corect sintaxa “HTML”.
Folositi cuvintele cheie cat mai variate.


Google incearca in acesti algoritmi lui sa simuleze comportamentul uman, bazat pe viata reala. Ganditiva in felul urmator, cumparati un cd cu muzica noua pe care vreti sa o ascultati. Muzica se aude foarte prost. Ati recomanda cd-ul apropiatilor? Exact asa se
intampla si cu site-urile.


Concluzii: ce este cel mai bine pentru situl meu?


1. Faceti o lista cu cuvintele cheie folosite de siturile concurente situate pe primele pozitii in Google, si evidentiati-le pe cele comune. Acestea sunt cuvintele cheie pe care obligatoriu va trebui sa le includeti, plus cele alese de dvs.
2. Includeti toate cuvintele cheie in tagul “keywords”.
3. Includeti toate cuvintele cheie in fraza folosita in tagul “description”.
4. Structurati paginile astfel incat sa folositi cuvinte cheie diferite in fiecare pagina, cat mai variate.
5. Umpleti intati situl cu informatie de calitate, in care includeti cat mai des cuvintele cheie alese, atat in toata pagina cat si in primele 20 de cuvinte ale sitului.
6. Includeti linkurile si nu uitati de atributul “title”.
7. Includeti imaginile, dar nu exagerati nici cu numarul lor, nici cu marimea lor. Nu uitati de atributul “title” pentru fiecare imagine.
8. Denumiti fiecare poza folosind cuvinte cheie.
9. Primul lucru esential pe care trebuie sa il aveti in vedere cand incepeti proiectarea de design, este faptul ca trebuie sa captati atentia in maxim 10
secunde.

Primele secunde in care privirea vizitatorului ia contact cu pagina dvs. vor fi determinante pentru succesul dvs.

Al doilea lucru este acela ca prin combinarea tuturor elementelor de webdesign, trebuie sa rezulte, in final, un stil aparte, usor de recunoscut care sa va diferentieze si sa va impuna pe piata.

10. Tineti cont de urmatorul aspect: oamenii sunt totusi obisnuiti cu cartile in format normal. In marea lor majoritate, textul este de culoare neagra pe fond alb, pentru ca asigura vizibilitatea maxima. Acestea sunt culorile pe care vi le recomand si eu.
Pentru a da un aspect mai placut, puteti de exemplu sa realizati un fundal de culoare alba cu mici interferente de aqua marin, sau galben deschis. Atentie insa sa nu se suprapuna textul peste aceste "pete" de culoare in asa fel incat sa se piarda din
lizibilitate. Pentru a sublinia titlurile, va recomand sa folositi in primul rand alta culoare (rosu sau negru cel mai bine), textul sa fie marit cu o unitate sau maxim doua
fata de restul textului. In nici un caz nu va recomand sa il subliniati. Puteti folosi in schimb scrierea inclinata.

11. Cuvintele -cheie din text ( acele cuvinte sau grup de cuvinte pe care doriti sa le subliniati in mod special), le puteti scrie cu alta culoare (va recomand rosu). Cele mai "bune" culori sunt :rosu, negru si alb (nu intamplator logo-ul companiei Coca -Cola este rosu, negru si alb). Aveti grija sa nu depasiti mai mult de trei culori pe pagina, pentru ca devine prea "pestrita". Impartiti fraza in propozitii cat mai simple.
Nu depasiti patru, maxim cinci propozitii pe fraza, pentru ca devine prea greu de urmarit. Un sfat: ochiul uman este obisnuit cu paginile de carti normale. Nu depasiti o medie de 8-10 cuvinte pe fiecare rand. Puteti folosi fonturile uzuale Arial, Times New Roman, Verdana sau Courier. Nu incercati sa folositi mai mult de doua stiluri de text pentru o pagina, si pastrati aceleasi fonturi pentru toata pagina. (de exemplu: Arial pentru text si Verdana pentru titluri) . De cele mai multe ori, incepatorii nu fac legatura intre partea de web design a site-ului si partea de optimizare pentru motoarele de cautare, iar aceasta este o greseala fundamentala care duce la un site de PROASTA CALITATE.

12. Trebuie spus de la inceput ca motoarele de cautare pozitioneaza mai bine siturile care pot fi accesate la fel de usor de pe orice tip de computer, orice fel de conexiune la Internet, orice sistem de operare, adica site-urile CAT MAI APROPIATE DE HTML. Deci, este bine ca situl sa fie in format HTML, si nu Flash.


13. Vizitatorii si motoarele de cautare apreciaza siteurile care se incarca foarte repede. Si aici sunt cazuri cand web designul trebuie sa se raporteze de la inceput la regulile SEO. Adica, imaginile grafice nu vor fi foarte multe, si de o inalta ezolutie.

14. Informatia respectiva este scrisa de o autoritate din domeniul respectiv? Sau este pur si simplu rescrisa din alta parte? Deci, in nici un caz nu duplicati.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.