miercuri, 7 ianuarie 2015

Povestea variabilei- de prof. Bogdan Boroghina







Acesta este un oras obisnuit. Este un oras curat, in care oamenii sunt ordonati. Ei isi gasesc intotdeauna lucruile la locul lor. Niciodata nu s-a intamplat ca cineva sa nu isi gaseasca ceva: un pantof, o umbrela, un stilou.
Dar, nu mereu a fost la fel. A existat o vreme in care totul era dezordonat. Nimeni nu gasea nimic.


La scoala, in magazine, totul era alandala. Se intampla deseori sa auzi: 
- Vecine, imi imprumuti catelul tau, ca sa il plimb? Pe al meu nu il gasesc. Nu stiu pur si simplu unde l-am lasat.
- Draga vecine, nici eu nu il gasesc pe al meu. Am fost pana la frizerie sa ma tund, aveam catelul cu mine, si am plecat cu doua pisici.

Tot asa, pana intr-o buna zi. 


In oras a aparut Miruna. Venise in vacanta la prietena ei, Mia.
Cele doua prietena iesira la o plimbare prin oras.


- Sa mergem pana la magazin, spuse Mia. Sa cumparam cate ceva.
Intrara in magazin. Aici, vanzatoarea era foarte trista.
- Patronul mi-a spus ca ma da afara, daca pana diseara, nu fac ordine in magazin. Trebuie sa ii spun exact cate produse am din fiecare.


Dar, in magazin este dezordine mare!
- Ce sa ma fac? spuse vanzatoarea?




- Iti dau eu solutia, spuse Miruna.
- Ea cine este? o intreba vanzatoarea pe Mia.
- Este Miruna, prietena mea. Vine din tara Computerelor, judetul Variabilelor.
- Bine, spuse vanzatoarea. Invata-ma ce sa fac.
- Lucrurile de acelasi fel le tii in aceeasi cutie. De exemplu: merele, in cutia merelor. Pantofii, in cutia pantofilor.
- Si de unde stiu ce se gaseste in fiecare cutie?
- Ca sa le deosebim unele de altele, fiecare cutie are un nume. Bineinteles, nu pot exista doua cutii cu acelasi nume. Iar ca sa stim exact ce se gaseste in fiecare cutie, le dam nume cat mai sugestive: cutia merelor, o numim "mere", cutia banilor, o numim "bani".
Si Miruna se apuca sa faca ordine in magazin.
Cand patronul se intoarse, ramase uimit.
- Vai, ce ordine este acum! a exclamat. Si in plus, stiu exact unde sa gasesc fiecare lucru.
- Cine a facut asta? intreba patronul.
Si fetele ii povestira totul de-a fir a par.
Patronul se duse repede in piata, chema toata lumea, le explica oamenilor ce au de facut. Din acel moment, orasul capata alta fata. Miruna a fost numita "Cetatean de Onoare". Mai tarziu, ea le spuse: continutul fiecarei cutii se poate modifica in timp. In cutia merelor, pot sa apara si alte mere. De aceea, spunem ca toate aceste cutii se numesc VARIABILE, deoarece continutul lor variaza.







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.